Sunday, 28 August 2016

リトル・ブラック・ドレス その2   Little Black Dress Part 2

関口妙子さんの「今日からはじめるドール服Lesson」(→LINK)から手縫いワンピースを作ってみました。
From a doll clothes book of Ms.Taeko Sekiguchi, I've made a simple dress. (→LINK

ドール服作りの入門書とあって作り方はとても簡単です。簡単なのに出来上がりの形はびっくりするくらい素敵で、
こんな可愛い服がこんな簡単にできてしまっていいのかしら?というくらいです。
ネットで検索すると実際に作られた方の作品もかなりヒットしましたが、デザインがシンプルなだけに色や柄で
ガラッと雰囲気が変わって、どれも作り手の個性が出ていて面白いです。
Since the book is written for beginners the patterns and the instructions are very easy and simple.
But the style is fairly sophisticated. 

私の場合、前からミニのブラックドレスが欲しかったので第一号は黒一色で作ってみました。
A black mini dress is my all time favorite.


I hope you like it.
Thank you!









No comments:

Post a Comment