Sunday, 7 August 2016

ベルスリーブ Bell Sleeve Blouse



皆さんこんにちは。
今回は以前から気になっていたベルスリーブブラウスを作ってみました。
Hello there. I've made a bell sleeve blouse this time.

ベルスリーブ可愛いですよね。
でも自分では着ないかな。普通のシャツの袖も手首まであるのが邪魔で腕まくりしたり、あえて七分袖を選ぶので、
こんな長くて大きな袖だったらイライラしてしまいそうです。
というわけで、好きだけど自分では着ない(着れない)服は人形に作るお約束。
While bell sleeves look elegant and stylish I think they wouldn't be in my closet. Even ordinary long sleeves make me annoying and I always roll them up. Those big ruffles are just eye candy for me and that was why I made this blouse. At such time as you like the fashion but don't want to wear it putting the clothes on your doll is the best way to meet your demand.

後ろはレースになっています。
本当は後から背中の布が足りないことに気づいて、とりあえずレースでごまかしたのが結果的にイイ感じになりました。
I attached lace to the back. (The truth is the white cloth ended up being too short!)

今日はこれにて。
また次回お会いしましょう。
That's all for today. See you next time!


I hope you like it.
Thank you!


No comments:

Post a Comment