Sunday, 29 November 2015

コートドレス Coat Dress


こんにちは。前回に引き続きコートを作りました。
往年のクリスチャン・ディオールのNew Look風コートドレスです。
After my last post I made a new coat again. This time 1950s Christian Dior's 'New Look' style coat dress.

私のファッション感はクリスチャン・ディオールとイーディス・ヘッドによって作られた、と言えるくらい
思春期の私はこの二人の作品に影響を受けました。(リアルタイムではないです、、念のため。。)
その頃から、いつかはNew Look風の人形服をつくりたいと思っていたので、我ながら感慨深いです。
Christian Dior and Edith Head had a great influence on my sense of style. Since my teenage years when I encountered their works (through movies, photographs, exhibition..) I've admired and wanted to make their classic feminine and elegant style dresses for my dolls. So I'm happy that my dream has come true.



ついでにカッチリとしたハンドバッグが欲しかったので、ケリー風バッグも作ってみました。
もうすぐクリスマスなので、バッグチャームにキャンディ・ケインを。
And furthermore I made 'Kelly' style bag with a charm of Christmas Candy Cane.


I hope you like it.
Thank you!

No comments:

Post a Comment